پشم شیشه

(GLASS WOOL)پشم شیشه

پخش انواع پشم شیشه  رول عایق حرارتی برودتی با ضخامت(1اینچ ،2 اینچ و …)  و مدل های درخواستی اعم از نخدار ، پشم شیشه مسلح ، فویل دار با مارک های معتبر شناخته شده و استاندارد به نرخ تجاری
از خصوصیات پشم شیشه می توان به عایق بودن در مقابل حرارت ، صوت ، مقاومت در برابر آتش و رطوبت و جذب آب اشاره کرد.

تعريف پشم شیشه

پشم شيشه محصولي است كه از طبيعت بدست مي آيد . ماده اصلي تشكيل دهنده آن سيليس و شيشه مي باشد كه پس از ذوب شدن وارد ماشينهاي الياف ساز  معني قابل حل در ترشحات و مايعات Bio-Soluble و تحت تأثير نيروي گريز از مركز به شكل الياف پشم مانند در مي آيد .فرمول مورد استفاده آرياناپارس داراي خواص ب فيزيولوژي بدن انسان مي باشد كه در صورت ورود به ششها ، سريعا” در مايع ميان بافتي حل شده و دفع مي گردد . بنابراين براي سلامت انسان كاملا” بي خطر است . خواص آن عبارتند از :

عايق حرارتي

پشم شيشه بعنوان يك عايق در مقابل جريان حرارت مقاوم است . حرارت و گرما يكي از اشكال انرژي است . با تقليل و كند شدن جريان انتقال حرارت در سطوحي كه از اين عايق استفاده شده ، مقدار كمتري انرژي براي گرم كردن فضاي آن در زمستان و خنك كردن آن در تابستان مصرف خواهد شد .هر چقدر ميزان مقاومت حرارتي بيشتر  باشد ، كيفيت عايق بهتر است . مقاومت حرارتي عايق پشم شيشه با ضخامت آن نسبت مستقيم و با ضريب انتقال حرارتي آن نسبت معكوس دارد .

عايق صوت

وجود وسايلي مانند تلويزيون ، راديوپخش ، كامپيوتر ، جاروي برقي ، تلويزيون و … در منازل امروزي و وسائط نقليه اي همچون اتومبيل ، هواپيما و غيره در خارج از خانه ، همگي منابع توليد سر و صدا و انتشار اصوات آزار دهنده اي مي باشند كه كمترين تأثير مخرب آنها سلب آسايش و ايجاد فشارهاي عصبي است .پشم شيشه در مقابل انتشار اصوات بسيار مقاوم است بطوريكه بعنوان مثال پشم شيشه اي با ضخامت 100 ميليمتر قادر است تا شاخص كنترل انتقال صوت را  بين 4 تا 12 پله ارتقاء دهد . استفاده از پشم شيشه در ديوارهاي جانبي ، سقف و كف اتاقها دامنه نفوذ امواج مزاحم را كنترل كرده و تأثير مطلوبي بر آرامش استراحت ، خواب و نهايتا” كيفيت زندگي مي گذارد .

مقاومت در مقابل آتش

پشم شيشه آتش زا نيست و در مقابل شعله بسيار مقاوم بوده و از گسترش آتش سوزي جلوگيري مي نمايد . همچنين ميزان دود ناشي از آن بسيار محدود و كم است .

مقاومت در مقابل رطوبت و جذب آب

جذب رطوبت در عايق پشم شيشه بسيار كم و قابل اغماض است . بعنوان مثال اگر رطوبت نسبي هواي محيط 95% باشد ، ميزان جذب رطوبت در فشار اتمسفر كمتر از 5/0 درصد حجم پشم شيشه خواهد بود . علاوه بر اين ، محصول پشم شيشه در مجاورت آب خاصيتي بر خلاف لوله هاي موئين از خود بروز مي دهد و آب را از خود دفع مي نمايد .
پروسه تولید پشم شیشه
پشم معدني كه از مذاب شيشه ساخته ميشود. از معروف ترين و قديمي ترين انواع عايقهاست . پشم شيشه شامل فيبرهاي انعطاف پذير شيشه است كه از ذوب مواد اوليه شيشه به دست مي آيددر حالت استاندارد ضخامت الياف آن مي بايست بين 2/3 الي 4/6 ميكرون بوده كه در اين حالت محصول نرم تر بوده وخواص ارتجاعي خود را براي مدت بيشتر حفظ مي كند و ريزش ذرات آن كمتر خواهد بود.
از انواع عايقهاي سلول باز بوده و مي تواند رطوبت محيط را جذب نمائيدو در مجاورت با بخار آب (خصوصا در سطوح گرم )توليد اسيد سيليسيك مي نمايدو اگر محافظت آن به نحو مطلوب انجام نشود باكتريها و قارچها در لايه هاي الياف آن تكثير پيدا مي كنند.
در گسترش حريق بي اثر بوده و در مجاورت حريق گازهاي سمي توليد نمي كندالياف آن با سر سوزني شكل بوده و اگر وارد نسوج ريه شود خارج نمي گردد و تماس آن با Cº550پوست باعث خراشيدگي مي شود, استمرار مجاورت در تنفس ذرات معلق آن مي تواند باعث ايجاد بيماريهاي تنفسي و پوستي شود, حداكثر تحمل حرارتي آن است.
اخيرا پشم شيشه هاي جديدي توليد شده كه از تركيب مذاب دو نوع شيشه است كه باعث كمتر شدن تحريك پوستي مي گردد, و نيازي به چسباننده شيميايي برچسباندن الياف به هم ندارد توليد پشم شيشه در چگالي متوسط زياد نيز انجام مي شود كه مقاومت حرارتي آنها قدري بيشتر از نوع قديمي آن است

پشم شیشه

پشم شیشه

مراحل پشم شیشه

شکل پروسه تولید پشم شیشه