قیمت انواع مختلف سازه های فضایی

امروز سازه های فضایی جایگاه ویژه ای در معماری ایفا کرده و شاهد استفاده از آن ها در بخش های مختلفی هستیم. اهمیت، مزایا و کاربردهای این سازه ها باعث شده تا شاهد افزایش محبوبیت آن ها باشیم. در این بین اما یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که قیمت انواع مختلف سازه های فضایی بر چه اساسی تعیین شده و به چه پارامترهایی وابسته است؟ در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به نرخ انواع مختلف سازه های فضاکار انداخته و در رابطه با آن ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت انواع مختلف سازه های فضایی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید بدانید این است که امروزه سازه فضایی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند و همین مسئله باعث شده تا قیمت آن ها با توجه به ویژگی ها و پارامترهای مختلفی مشخص شوند. اگر بخواهیم شما را با پارامترهای تاثیرگذار بر بهای انواع مختلف سازه های فضاکار آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع سازه

نوع سازه مورد استفاده برای طراحی و تولید سازه فضاکار پارامتر مهمی است که بر قیمت نهایی این محصولات تاثیر گذار است. امروزه سازه های فضایی در انواع و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند و همین موضوع باعث می شود تا قیمت این سازه ها با توجه به نوع آن ها مختلف و متغیر باشد.

دهانه سازه

یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت انواع مختلف سازه های فضایی دهانه سازه است. به هر میزانی که دهانه سازه فضایی افزایش پیدا کند، حجم لوله های مصرفی در آن بالاتر رفته و به همین دلیل میانگین قیمت هر متر مربع سازه فضایی بیشتر از میانگین معمول خواهد بود.

به همین دلیل لازم است تا به منظور طراحی یک سازه فضای ارزان قیمت به دهانه آن دقت کرده تا در نهایت بتوانید سازه خود را با قیمت معقولی طراحی و تولید کنید.

فرم سازه فضایی متناسب با قیمت انواع مختلف سازه های فضایی

فرم یا شکل هندسی سازه فضایی نیز می تواند تاثیر مستقیمی بر نرخ انواع مختلف سازه های فضاکار داشته باشد. به هر اندازه که فرم سازه شما پیچیده تر باشد، به همان اندازه میانگین قیمت تمام شده افزایش پیدا خواهد کرد. همین موضوع سبب شده تا در پروژه هایی که لازم است تا مبلغ کمی برای ساخت هزینه شود، به منظور استفاده از سازه های فضایی به سراغ فرم های ساده تر آن رفته و تلاش می کنند تا از این طریق هزینه ها را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

ضخامت سازه فضایی

ضخامت سازه فضایی را نیز می توان یکی از عوامل و پارامترهای بسیار مهم بر روی بهای انواع مختلف سازه های فضاکار در نظر گرفت. در حقیقت می توان گفت با افزایش ضخامت سازه فضایی، مصالح مصرفی در آن افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث می شود تا منظور تولید به این سازه ها نیاز شود که هزینه بیشتری پرداخت شود.

معماران و طراحان با تجربه و متخصص باید در این حوزه به منظور طراحی سازه های فضایی تلاش کنند که حد تعادلی بین ضخامت سازه و هزینه های آن به وجود بیاورند، چرا که اگر ضخامت سازه کاهش پیدا کند، با وجود کمتر شدن قیمت اما مقاومت سازه با مشکل مواجه شده و از سوی دیگر با افزایش ضخامت سازه با وجود افزایش امنیت در مقابل هزینه های ساخت به طرز چشمگیری بالا می رود.

منطقه اجرا و کاربری سازه

محل اجرا سازه فضایی نیز می تواند بر روی نرخ انواع مختلف سازه های فضایی تأثیرگذار باشد. در برخی از محیط ها به دلیل شرایط جغرافیایی و شرایط زمین ممکن است سازه های فضایی با مشکلات مختلفی مواجه شوند. به عنوان مثال در محیط هایی که شاهد بارش باران و برف به طرز چشمگیری هستیم، نیاز است تا سازه فضایی با ملاحظات خاصی به وجود بیاید. به همین دلیل نیاز است تا هزینه های بیشتری برای ساخت این سازه ها در نظر گرفت.

ارتفاع سازه فضایی یکی از عوامل قیمت انواع مختلف سازه های فضایی

ارتفاع سازه فضایی نیز یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر نرخ انواع مختلف سازه های فضاکار است. به هر میزانی که سازه فضایی شما ارتفاعی بیش از ۱۰ متر داشته باشد، به همان اندازه لازم است و برای نصب آن هزینه بیشتری پرداخت کنید.