سازه فضاکار تاشو با هندسه آزاد و طراحی آن

امروزه در حوزه طراحی و تولید سازه های فضاکار شاهد مدل ها و محصولات گوناگونی هستیم که یکی از آن ها سازه های فضاکار تاشو با هندسه آزاد هستند. این دسته از سازه ها شرایط بسیار خاصی داشته و در بخش های گوناگونی از آن ها استفاده می شود .در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به مهم ترین ویژگی های این سازه های بسیار مهم انداخته و در رابطه با آن ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا این دسته از سازه ها را به شما معرفی کنیم.

انواع سازه های فضاکار تاشو با هندسه آزاد

یکی از نکات بسیار مهم و حائز اهمیتی که در رابطه با سازه های فضاکار تاشو با هندسه آزاد باید به آن توجه داشته باشید این است که این دسته از سازه ها در انواع و مدل های مختلفی به وجود آمده اند و هر یک از این مدل ها دارای شرایط و ویژگی های خاصی هستند. در نتیجه اگر بخواهیم شما را به مهم ترین مدل های سازه های فضاکار تاشو با هندسه آزاد آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال قيچی سه بعدی
  • پانتوگراف مسطح
  • تاشه تثبيت شده
  • تاشه بارگذاری شده
  • پانتوگراف متقاطع
  • پانتوگراف سه بعدی
  • تاشه پوشيده شده دو جداره
  • پانتوگراف با هندسه آزاد
  • پانتوگراف با واحدهای مستطيلی
  • پانتوگراف با واحدهای زوزنقه ای
  • پانتوگراف با واحدهای متوازی الاضلاع
  • پانتوگراف آزاد

نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با این دسته از سازه ها که باید به آن ها توجه داشته باشید این است که هر یک از سازه های فضاکار تاشو دارای ویژگی ها و شرایط منحصر به فردی هستند و همین موضوع باعث شده تا شاهد کاربری های متنوع و مختلفی برای هر یک از آن ها باشیم. توضیح و بررسی هر یک از سازه های فضاکار تاشو خود نیاز به مطلب جداگانه ای دارد و به همین دلیل در این بخش تنها شما را با آن ها آشنا کردیم.

ویژگی های سازه های فضاکار تاشو با هندسه آزاد

یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که سازه های فضاکار تاشو چه ویژگی هایی دارند؟ اگر بخواهیم در رابطه با ویژگی های این دسته از سازه ها صحبت کرده و در رابطه با آن ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربری های متنوع و گوناگون

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در رابطه با سازه های فضایی تاشو با هندسه آزاد باید به آن توجه داشته باشید این است که این دسته از سازه ها دارای کاربری های مختلف و گوناگونی هستند و همین مسئله باعث شده تا شاهد استفاده از آن ها در بخش های گوناگونی باشیم. در نتیجه اگر قصد دارید تا از این نوع سازه های فضاکار خاص استفاده کنید، پیشنهاد ما این است که با افراد متخصصین این حوزه صحبت کرده و با توجه به پروژه مدنظر خود بهترین سازه فضاکار تاشو را خریداری کنید.

محاسبات پیچیده مهندسی

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که این دسته از سازه های فضاکار دارند، محاسبات پیچیده مهندسی برای طراحی و ساخت آن ها است. در واقع اگر قصد دارید تا از سازه های فضاکار تاشو استفاده کنید، لازم است تا اقدام به انجام این محاسبات پیچیده کرده و در نهایت سازه فضاکار خود را به بهترین شکل ممکن طراحی و پیاده سازی کنید.

خلاقیت در طراحی

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که در رابطه با این دسته از سازه فضاکار باید بدانید آن است که سازه های فضاکار با هندسه آزاد خلاقیت بسیار زیادی در طراحی دارند و همین موضوع باعث شده تا طراحان بتوانند این سازه ها را در مدل ها و انواع مختلفی به وجود بیاورند. این ویژگی بسیار مهم باعث افزایش جذابیت بصری این دسته از سازه ها شده است و افراد می توانند متناسب با نیاز خود اقدام به طراحی سازه های فضاکار خاص و منحصر فرد کنند.

حرف آخر

در این مطلب به بررسی سازه های فضاکار تاشو با هندسه آزاد پرداخته و در رابطه با این دسته از سازه ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی این سازه ها پرداخته و در رابطه با مهم ترین ویژگی های آن صحبت کنیم.