سازه های فضایی شبکه ای و انواع آن

سازه های فضایی شبکه ای امروزه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند و همین مسئله باعث شده تا افراد این سوال بسیار مهم را مطرح کنند که امروز شاهد چه مدل هایی از سازه های فضایی شبکه ای هستیم و به منظور انتخاب یک سازه مناسب باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این موضوع بسیار مهم پرداخته و شما را با انواع سازه های فضاکار شبکه ای آشنا کرده و بیان کنیم که به منظور استفاده از این سازه ها باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بسیار مهم پرداخته و در مورد آن صحبت کنیم.

انواع سازه های فضایی شبکه ای

موضوع بسیار مهمی که به منظور بررسی انواع سازه های فضایی شبکه ای باید به آن توجه داشته باشید این است که این دسته از سازه ها در مدل ها و انواع مختلف طراحی و تولید می شوند و همین مسئله باعث شده تا نتوان به صورت کلی انواع این دسته از سازه ها را به شما معرفی کنیم. با این حال اگر بخواهیم شما را با برخی از مهم ترین انواع سازه های فضاکار شبکه ای آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • شبکه های تخت
  • چیلیک (قوسی)
  • گنبدی شکل
  • دیسکی
  • هرمی
  • سینوسی و تخت
  • دو طرف شیب دار
  • شبکه های ترکیبی تخت و قوسی
  • تخت شیبدار و قوسی
  • نیم قوس
  • تخت و گنبد

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بررسی و معرفی هر یک از این سازه ها خود نیاز به مطلب جداگانه ای دارد به همین دلیل ما در این بخش تنها به نام بردن از این دسته از سازه ها بسنده کردیم.

نکات مهم به منظور انتخاب سازه های فضایی شبکه ای

افرادی که قصد دارند تا یک سازه شبکه ای مناسب را انتخاب کرده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می کنند این است که به منظور انتخاب سازه فضایی شبکه باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

به منظور بررسی این مسئله پیشنهاد ما این است که در وهله اول حتماً با یک فرد متخصص مشورت بگیرید. توجه به این موضوع بسیار مهم به شما کمک می کند تا در نهایت بتوانید با دید جامع و کاملی و با کمک متخصصین اقدام به انتخاب یک سازه فضایی مناسب کرده و به بهترین شکل ممکن از این سازه ها استفاده کنید.

مسئله دیگری که به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً به منظور انتخاب این دسته از سازه ها به آن توجه داشته باشید، شرایط پروژه مد نظرتان است. در واقع باید به این نکته اشاره کنیم که هر پروژه به دلیل ماهیت و شرایط خاص خود پیش نیاز های مختلفی دارد و به منظور انتخاب یک سازه فضای مناسب باید حتماً پیش نیازهای پروژه خود را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید.

توجه به این نکات بسیار مهم در نهایت باعث می شود تا شما بتوانید یک سازه متناسب با نیاز خود را انتخاب کرده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

فرایند ساخت و اجرای سازه شبکه ای

اگر بخواهیم نگاهی به فرایند ساخت و اجرای سازه شبکه ای بیاندازیم باید به این نکته اشاره کرد که در وهله اول متناسب با نیاز مشتریان فرآیند طراحی این دسته از سازه ها در محیط های کامپیوتری و نرم افزارهای پیشرفته انجام می پذیرد.

پس از طی کردن این مرحله است که محاسبات مهندسی با توجه به طرح پیشنهادی انجام شده و با تایید مهندسین، فرآیند طراحی و تولید این دسته از سازه ها آغاز می شود. در گام بعدی سازه پیشنهادی تولید شده و پس از بردن آن به محل اجرای پروژه، فرآیند نصب این دسته از سازه ها انجام می پذیرد. با طی کردن این مرحله است که شما می توانید از سازه شبکه ای به بهترین شکل ممکن در پروژه خود استفاده کرده و نیازتان را برطرف کنید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به سازه های فضایی شبکه ای انداخته و شما را با این دسته از سازه ها آشنا کردیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا با دید جامع و کاملی بتوانید از سازه مورد نظر خود استفاده کرده و نیاز تان را برطرف کنید.