سازه فضاکار فولادی

امروزه شاهد انواع مختلفی از سازه فضایی هستیم و همین مسئله باعث شده تا بتوان این سازه ها را بر اساس پارامترهای مختلفی به دسته بندی های گوناگون تقسیم کرد. یکی از انواع سازه های فضایی، سازه های فضاکار فولادی هستند که در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این دسته از سازه ها و پرداخته و در رابطه با آن ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا این دسته از سازه ها را به شما معرفی کنیم.

معرفی سازه فضاکار فولادی

مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر سازه فضایی را بر اساس مصالح و متریال مورد استفاده برای تولید آن ها به دسته بندی های گوناگون تقسیم می کنند. در این بین یکی از رایج ترین انواع سازه های فضایی که شاهد استفاده از آن در پروژه های مختلف هستیم، سازه فضاکار فولادی است.

در راستای معرفی این دسته از سازه ها باید گفت که در این سازه ها از فولاد به عنوان متریال و ماده اولیه برای طراحی و تولید استفاده می شود. فولاد به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود امروزه محبوبیت بسیار زیادی داشته و همین مسئله باعث شده تا این دسته از متریال ها و مصالح برای ساخت سازه های فضایی پیشرفته مورد استفاده قرار بگیرند.

ویژگی ها و مزایای سازه فضاکار فولادی

اگر قصد دارید تا از سازه فضاکار فولادی در پروژه های خود استفاده کنید باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که این دسته از سازه های فضایی ویژگی ها و مزایایی بسیار مهمی دارند که اگر بخواهیم شما را با این ویژگی ها آشنا کنیم می توان به نکات زیر اشاره کرد:

جوش پذیری و سختی بالا

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که سازه های فضاکار فولادی دارند، بحث جوش پذیری بالای آن ها است. این مسئله باعث شده تا این دسته از سازه ها در هنگام جوش خوردن و پس از آن سختی و مقاومت بسیار بالایی داشته باشند و به همین دلیل در پروژه هایی که لازم است تا از سازه های فضاکار با مقاومت بالا استفاده شود، عموما به سراغ این دسته از سازه ها رفته و تلاش می شود تا از فولاد به عنوان یکی از متریال های رایج به منظور طراحی و تولید سازه فضایی استفاده شود.

تنوع بالا در پروفیل ها

پروفیل ها در واقع در صنعت ساختمان سازی به قطعات فولادی گفته می شوند که در اشکال گوناگون ساخته شده و در بخش های مختلفی می توان از این اشکال استفاده کرد. در همین راستا باید به این مسئله اشاره کرد که پروفیل های فولاد به عنوان یکی از متریال های رایج بسیار متنوع بوده و همین مسئله به شما کمک می کند تا بتوانید متناسب با شرایط پروژه خود از پروفیل های مختلف فولاد استفاده کرده و سازه فضایی مورد نظر خود را به راحتی به وجود بیاورید.

وجود فولاد در اقصی نقاط دنیا

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهمی که باعث افزایش محبوبیت فولاد به عنوان متریال برای ساخت سازه های فضایی شده، این است که این فلز در کشورهای صنعتی و حتی غیر صنعتی در حجم انبوهی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل ساخت سازه های فضاکار فولادی در اکثر کشورهای دنیا امکان پذیر بوده و همین مسئله باعث شده تا در اکثر کشورهای دنیا بتوان به راحتی از این متریال به منظور تولید سازه های فضاکار استفاده کرد.

بهترین نوع سازه فضاکار کدام است؟

‏حال که شما را با سازه فضاکار فولادی آشنا کردیم، ممکن است این سوال بسیار مهم برای شما مطرح شود که آیا باید در تمامی پروژه ها از این دسته از سازه های فضاکار استفاده کرد یا خیر؟ به منظور بررسی این مسئله باید گفت امروزه شاهد تولید انواع مختلفی از سازه های فضاکار هستیم و به همین دلیل شما می توانید متناسب با نیاز پروژه خود به سراغ هر یک از این سازه های فضاکار رفته و برای رفع نیاز خود از آن ها استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که به منظور انتخاب سازه فضاکار با افراد متخصص مشورت کرده تا با توجه به شرایط پروژه خود بهترین نوع سازه فضایی را انتخاب کرده و در شرایط مختلف از سازه فضاکار فولادی استفاده کنید.