وزن هر متر مربع سازه فضاکار

به منظور انجام پروژه های مربوط به سازه های فضاکار، یکی از مهم ترین عواملی که باید آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید وزن هر متر مربع سازه فضاکار است. توجه به این موضوع بسیار مهم باعث می شود تا شما بتوانید متناسب با وزن سازه خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و به بهترین شکل ممکن پروژه را جلو ببرید.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به وزن هر متر مربع سازه فضایی انداخته و در رابطه با عوامل تاثیر گذار بر روی آن توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا به معرفی این مسئله پرداخته و نگاهی به این پارامتر بسیار مهم بیاندازیم.

عوامل تاثیر گذار بر وزن هر متر مربع سازه فضاکار

امروزه پارامترها و عوامل مختلفی بر روی وزن مساحت سازه های فضاکار تاثیر گذار است و توجه به این مسئله بسیار مهم باعث می شود تا شما برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از سازه های فضاکار داشته باشید. در همین راستا اگر بخواهیم شما را با این عوامل و پارامترها آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

موقعیت جغرافیایی

یکی از مهم ترین مواردی که به منظور بررسی قیمت وزن هر متر مربع سازه فضایی باید به آن توجه داشته باشید، موقعیت جغرافیایی است. در راستای بررسی این مسئله بسیار مهم باید گفت که به عنوان مثال در موقعیت های جغرافیایی که شاهد بارش برف و باران هستیم، این اتفاق باعث سنگین تر شدن سازه های فضایی می شود. از سوی دیگر اما در مناطق خشک وزن سازه های فضایی متفاوت خواهد بود. این پارامتر بسیار مهم می تواند بر روی وزن هر متر مربع سازه فضایی تاثیرگذار باشد.

جنس سازه فضاکار

یکی دیگر از پارامترها و عواملی که بر روی وزن هر متر مربع سازه فضایی تأثیرگذار بوده و باعث افزایش و یا کاهش آن می شود، جنس و متریال مورد استفاده به منظور تولید سازه فضاکار است. در راستای بررسی این پارامتر باید گفت که اگر سازه های فضاکار فولادی را خریداری کرده و از آن ها استفاده کنید، وزن هر متر مربع آن به طرز چشمگیری بیشتر از وزن سازه های آلومینیومی خواهد شد.

توجه به این مسئله نیز باعث می شود تا شما با دید جامع و کاملی نسبت به عوامل تاثیرگذار بر وزن هر متر مربع سازه فضایی اقدام به ساخت پروژه های مختلف با استفاده از این دسته از سازه ها کنید.

نوع جنس سقف سازه های فضاکار

امروزه سازه های فضاکار با استفاده از سقف های مختلفی به وجود می آیند و در پروژه های گوناگون متناسب با شرایط پروژه می توان از سقف هایی با متریال های مختلف استفاده کرد. در همین راستا مسئله مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که جنس سقف مورد استفاده بر روی وزن هر متر مربع سازه فضاکار تاثیر گذار است. به عنوان مثال زمانی که شما از شیشه به عنوان سقف استفاده می کنید، به نسبت شرایطی که پوشش سقف شما پشم شیشه و یا توری مرغی است، وزن هر متر مربع سازه فضایی تغییر کرده و می تواند آن را افزایش دهد. به همین دلیل شما می توانید متناسب با شرایط پروژه خود از متریال های مختلفی به منظور نصب سقف در سازه های فضایی استفاده کنید.

مساحت سازه فضاکار عاملی بر میزان وزن هر متر مربع سازه فضاکار

یکی دیگر از عواملی که می تواند وزن سازه های فضایی را افزایش و یا کاهش دهد، ویژگی های پروژه و مساحت سازه های فضایی است. به صورت کلی به هر میزانی که مساحت این دسته از سازه ها افزایش و رشد پیدا کند، وزن سازه نیز بالاتر خواهد رفت.

از سوی دیگر اگر ارتفاع سازه افزایش پیدا کرده و شاهد ساخت سازه های بزرگ باشیم، وزن سازه در هر متر مربع به طرز چشمگیری تغییر پیدا خواهد کرد. این عوامل تاثیر بسیار زیادی بر روی وزن هر متر مربع سازه فضاکار دارد.

حرف آخر

در این مطلب به بررسی وزن هر متر مربع سازه فضایی پرداخته و در رابطه با ویژگی های آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه کردیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا دید کاملی در رابطه با این مسئله داشته باشید و با توجه به عوامل تاثیر گذار بر وزن سازه های فضایی بتوانید پروژه های خود را به وجود بیاورید.