سازه اسپیس فریم چیست؟

یکی از انواع سازه هایی که امروز شاهد استفاده از آن ها هستیم، سازه اسپیس فریم هستند. این دسته از سازه ها به دلیل داشتن مزایا مختلف محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی این دسته از سازه ها پرداخته و اطلاعات جامع و کاملی را در مورد آن ها به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این سازه ها صحبت کنیم.

معرفی سازه اسپیس فریم

به منظور بررسی و معرفی سازه اسپیس فریم با این نکته اشاره کنیم که این دسته از سازه ها دارای فرم های هندسی منظم بوده که به شکل متحد در کنار هم واقع می شوند. ویژگی مهم این سازه ها آن است که در آن ها شاهد تقسیم نیروی وارد هستیم و همین مسئله به عنوان یکی از مهم ترین مزایای این سازه ها به حساب می آید. سازه هایی که دارای چنین فرمی هستند در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و همین مسئله باعث شده تا شاهد افزایش محبوبیت روز افزون این سازه ها باشیم.

شما عزیزان جهت کسب اطلعات بیشتر درباره سازه های فضایی با کارشناسان ما همراه باشید .

مزایای سازه های اسپیس فریم

اگر بخواهیم شما را با مزایا سازه اسپیس فریم آشنا کرده و در رابطه با این سازه ها و ویژگی های آن صحبت کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع کاربری سازه
  • هزینه کم امکان اجاره
  • امکان عبور امکانات برقی، حرارتی و…
  • سرعت بالا در تولید و اجرا
  • امکان نصب و باز کردن سریع سازه
  • بارگیری و حمل و نقل آسان
  • امکان استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف
  • وزن کم

ایمنی بالا

وجود همین مزایایی است که باعث شده تا شاهد استفاده از این سازه ها در بخش های مختلف باشیم و این سازه ها امروزه جایگاه ویژه ای در بین فعالین حوزه معماری پیدا کنند.

نحوه نصب سازه

شما این سوال بسیار مهم برای شما مطرح شود که سازه های اسپیس فریم به چه نحوی نصب شده و به منظور انجام فرآیند نصب این دسته از سازه ها باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم. به منظور پاسخ باید گفت که این سازه ها به وسیله بسته اسپیس به یکدیگر متصل شده و فرآیند نصب آن ها انجام می شود.

نکته مهم این است که می توان شکل این سازه را متناسب با نوع بست تغییر داد و این مسئله به شما کمک کند تا شکل و ساختار هندسی مورد نظر خود با این سازه ها به وجود بیاورد. استفاده از بست با کیفیت و انجام فرآیند نصب به شکل اصولی و درست باعث افزایش استحکام سازه می شود و می توانید به صورت طولانی مدت از سازه ها استفاده کنید.

نکات مهم به منظور استفاده از سازه

اگر قصد دارید تا از این سازه ها در محیط های مختلف استفاده کنید، لازم است تا به چند مسئله بسیار مهم توجه داشته باشید. در همین راستا پیشنهاد ما این است که به منظور استفاده از سازه اسپیس فریم حتماً با افراد متخصص مشورت کنید، چرا که استفاده از این سازه ها و انجام فرآیند نصب آن دارای چالش های خاصی است و اگر شما دانش فنی خود را در رابطه با این سازه ها افزایش ندهید، به منظور استفاده از آن ها با مشکلات مختلفی مواجه خواهید شد.

از سوی دیگر پیشنهاد ما این است که حتما در رابطه با مزایای استفاده از این سازه ها و کاربردهای آن تحقیقات کاملی انجام دهید تا متوجه شوید که آیا سازه اسپیس فریم متناسب با نیاز شما هستند یا خیر؟

همچنین در محیط های نمایشگاهی و در بخش هایی که شاهد استفاده از این سازه ها به صورت موقت هستیم، این امکان وجود دارد تا بتوانند اقدام به اجاره سازه کرده و از این طریق در هزینه های خود به طرز چشمگیری صرفه جویی کنید. توجه به این نکات به شما کمک می کند تا هزینه های خرید و نصب سازه ها را به طرز چشمگیری کاهش داده و با هزینه کم نیاز خود را برطرف کنید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با سازه اسپیس فریم آشنا کرده و تلاش کردیم تا در رابطه با این دسته از سازه ها اطلاعات کاملی را ارائه دهیم. توجه به نکات گفته شده در این امکان را برایتان فراهم می کند تا با دانش کافی از این سازه ها استفاده کرده و نیاز خود را برطرف کنید.