اتصال سیستم تریودتیک

سیستم تریودتیک در کشور های کانادا در سال ۱۹۵۳ طراحی شده است .که در اصل از قطعات آلومینیومی ساخته شده است؛ اعضای فولادی شامل شد اتصالات شکاف ، اعضای لوله ، نگهدارنده واشر تشکیل بده در این صورت در شکاف ها آلومینیوم پاک شده است. برای اتصال باتوجه به پیکربندی هایی وجود دارد. که در موقعیت های شکاف می تواند اثر مثبتی بگذارد. در واقع اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم باید بگوییم که اتصال سیستم تریودتیک به سازه های فولادی می گویند.

در واقع سازه های فولادی که از پر کاربرد ترین انواع سازه های مهندسی می باشد .که با استفاده از فولاد اجرا می شوند، همچنین مشخصات مکانیکی این دستگاه در اجرای بسیاری از مکان های بزرگ تبدیل می شود. در این مقاله قصد داریم به اتصال سیستم تریودتیک بپردازیم همچنین برای اجرا، انواع مزایا و معایب آن ها بپردازیم پس در نتیجه با ما همراه باشید.

اتصال سیستم تریودتیک چیست؟

هدف اصلی آن تشکیل ساختمان اسکلت که باعث می شود همه چیز کنار هم قرار بگیرد .به عنوان ماده کننده برای مقاومت در برابر کشش استفاده می شود. قاب ساز های فولاد به چه روش در برابر نیرو های جانبی می ‌گذارد. که شامل: استفاده از دستگاه خمشی، هسته بتنی، استفاده از مهاربند فولادی با توجه به این مقاطعی که ذکر شد امروزه استفاده از این نوع سیستم در همه جای کشور بسیار زیاد شده است، برای اتصال باتوجه به پیکربندی هایی وجود دارد که در موقعیت های شکاف می تواند اثر مثبتی بگذارد.

اتصال سیستم تریودتیک چیست؟

تفاوت سیستم تریودتیک و سیستم سازه ای چیست؟

سیستم سازه‌ ای در واقع یک اصطلاح می باشد که در در بین مهندس ها بسیار شایع است. برای مثال یک مجموعه المان های باربری یک سازه را در نظر بگیرید .که تمامی اصطلاح های آن را سیستم های سازه ای می گویند. سیستم روش اجرای المان های سازه به نگهداری از ساختمان و همچنین انتقال بار ها به نمایش گذاشته می شود. سیستم سازه ای به منظور نگهداری از کل ساختمان پل چگونه طراحی می شوند، نشان بدهیم و بگوییم که وظیفه سازه اسکلت فولادی در واقع نگهداری اسکلت ساختمان است. اما یک سازه فضاکار فقط وظیفه نگهداری از سقف را برعهده دارد.بیشتر بخوانید:تفاوت سازه فضاکار با خرپا

این سیستم ‌های سازه ‌ای انواع بسیار مختلفی دارند .که شناخت و قیمت شدن آن ها شامل سیستم دیوار باربر یا سازه غیر از این باشد که مختلف تشکیل شده است نوع سازه ها وظیفه نگهداری و انتقال بارها را دارند. زیر زمینی می باشد، یکی از روش های قدیمی به عنوان یک سیستم می سازه پیوسته در نظر گرفته شود. سازه پوسته ای به سازه گفته می شود. که از مصالح ساختمانی نازک شده باشد. این سیستم اغلب به منظور اجرای سرد به فضای بزرگ نیاز دارد. سازمان و خرابکاری های گفته می ‌شود. که از اتصال چندین مثلث یا آلمان تشکیل می ‌شود. این سیستم ‌ها به دلیل ظرفیت باربری کالا کاربرد بسیاری در مصالح ساختمانی دارند.

تفاوت سیستم تریودتیک و سیستم سازه ای چیست؟

تفاوت سیستم خرپا با سیستم تریودتیک بیان کنید

بسیاری از ساختمان ها از سازه های فولادی ساخته می شوند، در واقع اعضای سازه های فولادی در معرض نیروهای محوری قرار گرفتند که کارهای بسیار زیادی نسبت به نیم اعضای انعطاف پذیر دارد. سطح مقطع سازه فولادی به یک صورت است، خرپاها دارای محور اصلی می باشند .که به منظور ایجاد مقاومت در برابر آسیب های خارجی استفاده می شود.اتصالات خرپا از چه نوعی است؟

در بسیاری از مواقع برای این که دهانه های بزرگ را بپوشاند. از خرپا استفاده می کنند و مکان هایی از سیستم هایی که خرپا استفاده می شود. در مقایسه با سایر سیستم ها مواد بسیار کمتری استفاده می ‌شود. و همچنین از نیروی کمتری بهره می‌ برند. به همین دلیل خرپا در زمینه ساخت و سازه فضایی بسیار مناسب است مثلثی تشکیل شده است .و همین واحد های مثلثی بدون انحنا تشکیل شده‌ اند. و با اعضا و اتصالات به گروه متصل می‌ شوند آن ها برای تشکیل گروه به مواردی مانند لولا و سخت نیم سفت و سخت استفاده می شود.

تفاوت سیستم خرپا با سیستم تریودتیک بیان کنید

گره هایی که توانایی حمل بار ها را دارند به زمین منتقل می ‌شوند. از این نوع خرپا ها در ساخت پل برج سقف استفاده می ‌شود. اشتباه نکنید از حرف ها تنها برای این مکان ها استفاده نمی شود. بلکه برای ساخت انبارهای صنعتی و سوله کاربرد بسیاری دارد.

مزایای خرپا شامل حمل و نقل بسیار آسان و راحت، همچنین در صنعت ساختمان سازی بسیار آسان نصب می شود، قیمت این نوع وسیله بسیار مقرون به صرفه می باشد، خرپاها مقاومت بالایی دارند. که می توان به مقاومت در برابر آب و هوا و ضربه، انتخاب بسیار مناسبی برای ساختمان های مرتفع و یا برج های در حال ساخت و یا بهره برداری سریع و در اخر وزن  سبک این محصول از مزایای این محصول می باشد.