پوشانه برای سقف سازه فضایی

یکی از موضوعات مهم برای استفاده از سازه های فضایی، انتخاب پوشانه برای سقف سازه فضایی است. در همین راستا در این مطلب به بررسی انواع پوشانه پرداخته و بیان می کنیم که بهترین متریال برای قرار گیری بر روی سقف و سازه های فضایی کدام پوشانه است. پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مسئله بپردازیم.

انتخاب بهترین پوشانه برای سقف سازه فضایی

پیش از انتخاب بهترین پوشانه برای سقف سازه فضایی، باید به این موضوع توجه کنید که هر یک از پوشانه ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند. به همین دلیل به منظور انتخاب هر یک از آن ها لازم است تا به بررسی و مقایسه هر یک پرداخته و متناسب با نیاز خود در نهایت پوشانه مناسب را خریداری کنید.

 

نشیمنگاه سازه فضاکار

راهنمای انتخاب پوشانه برای سقف سازه

اگر بخواهیم شما را با راهنمای خرید بهترین پوشانه برای سقف سازه فضایی آشنا کنیم باید به این موضوع اشاره داشت که به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع پوشانه می توانید به سراغ ساندویچ پانل سقفی رفته و از آن استفاده کنید. این سازه ها به دلیل سبکی، زیبایی، عایق بودن و سرعت بالا ساخت و نصب به عنوان یکی از پر سفارش ترین پوشانه ها به حساب می آیند و محبوبیت بسیار زیادی در بین مشتریان دارند.نحوه انتخاب ارتفاع سقف سازه فضاکار را مطالعه کنید.

از سوی دیگر ما اگر به دنبال بهره برداری فوق العاده از نور هستید و قصد دارید تا صرفه جویی شگفت انگیزی در مصرف انرژی کنید، می توانید به سراغ پوشانه های شفاف رفته و محصولاتی مثل پلی کربنات یا شیشه ها استفاده کنید. نکته مهم این است که با وجود نور گیری عالی این دسته از محصولات اما هزینه نصب و اجرای این موارد بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده تا کارفرمایان کمتری به سراغ پلی کربناتی و شیشه رفته و از این محصولات به عنوان پوشانه برای سقف سازه فضایی استفاده کنند.

با وجود این که موارد گفته شده به عنوان رایج ترین پوشانه ها برای سقف سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما می توان از متریال های دیگری مثل جی آر ای، الیاف کربن، پارچه، چوب و… نیز به عنوان پوشانه استفاده کرده و از این محصولات نیز بهره ببرید. البته این متریال ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند و همین موضوع باعث شده تا افراد به منظور انتخاب پوشانه مناسب به سراغ موارد رایج تر رفته و از آن ها استفاده کنند.

بهترین روش برای انتخاب پوشانه

پس از آن که شما را پوشانه ها آشنا کردیم و در رابطه با موارد رایج که به عنوان پوشانه استفاده می شوند اطلاعات کاملی را به شما ارائه کردیم، حالا بهتر است تا به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم که بهترین روش انتخاب و خرید یک پوشانه مناسب چیست. در پاسخ به این سوال باید گفت که شما باید متناسب با ویژگی ها و نیازهای خود اقدام به انتخاب پوشانه مناسب کنید.

پیشنهاد ما این است که لیستی از نیازهای خود را ایجاد کرده و سپس از بین محصولات مختلف بهترین متریالی را که می تواند نیازهای شما را پوشش دهد انتخاب کرده و از آن به عنوان پوشانه استفاده کنید. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اکثر افراد ممکن است درک کاملی از متریال های مختلف نداشته باشند و همین موضوع باعث می شود تا انتخاب پوشانه مناسب برای آن ها سخت باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود که در چنین شرایطی به سراغ شرکت های فعال در حوزه ساخت و اجرای سازه های فضاکار رفته و از آن ها مشاوره بگیرید. این موسسات با درک کاملی که از انواع مختلف پوشانه دارند، در نهایت می توانند بهترین گزینه را به شما ارائه کرده و به منظور انتخاب بهترین پوشانه برای سقف سازه فضایی اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهند.

حرف آخر

در این مطلب به بررسی پوشانه برای سقف سازه فضایی پرداخته و بیان کنیم که پوشانه ها چه مواردی هستند. همچنین شما را با رایج ترین متریال های مورد استفاده برای تولید پوشانه آشنا کرده و در رابطه با مزایا و معایب هر یک از این متریال ها نیز اطلاعات کاملی را ارائه کردیم.

توجه به موارد گفته شده این امکان را برای شما فراهم می کند تا در نهایت بتوانید از بین متریال های مختلف بهترین نوع پوشانه سقف را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.