مزایای دیگر سازه های فضایی

امروزه درجهان وهمچنین درکشور ایران و در بعضی کشورهای درحال توسعه، فناوری هایی درحال استفاده هستند . یکی از این تکنولوژی ها سازه های فضایی است .با گذشت زمان وپیشرفت فن آوری های نوین مهندسین برای سهولت در تولید و اجرای سازه ها با استفاده از تکنولوژی، پیشرفت های شگرفی کرده اند وموفق شده اند با بوجود آوردن نرم افزار هایی از قبیل auto cad و sap کارهای نقشه کشی را از حالت های سنتی به حالت پیشرفته و امروزی تغییر دهند .یکی از مهمترین امتیازات سازه فضایی که توانسته از انواع سازه های دیگر پیشی بگیرد نسبت به باقی سازه ها سریعتر اجرا شده و به دست مشتری می رسد. زیبایی یکی از مزیت های سازه های فضایی است که هیچ کدام انواع دیگر سازه ها از جمله سوله ، سازه ی بتنی و … دارای این زیبایی نیست . شاید به همین دلیل اکثر افراد به سمت سازه های فضایی روی می آورند. در سازه های فضایی محدودیت دهانه وجود ندارد و مشتری با آسودگی خیال از این بابت به سمت سازهای فضایی جذب می شود.

   سازه های فضایی انواع مختلفی دارند که شامل:

1-      گنبد

2-      تخت

3-      قوسی

4-      موجی

5-      و …

سازه های فضایی به علت زیبایی خاصی که دارند در معماری اثربسیارزیادی می گذارند . یکی دیگر از مزایای سازه های فضایی انعطاف پذیری آن است که با استفاده از اشکال مختلف هندسی این انعطاف به وجود می آید و با این خاصیت شما به هر شکلی که بخواهید میتوانید درخواست مدل سازه ای از طراح خواستار شوید .

بر روی سازه های فضایی هرنوع و هرگونه پوششی می توان قرار داد که چند مورد از این پوشش ها عبارتند از :
ساندویچ پانل ، شیشه ، پلی کربنات ، ورق گالوانیزه و …

ضریب ایمنی بالا در سازه های فضایی برای هر مهندس و معمار ، یکی از ویژگی های مهم ، طراحی مجموعه ای ایمن ، زیبا و پایدار می باشد. سازه های فضایی به لحاظ داشتن ویژگی های منحصر به فرد ، از حیث ایمنی نیز با کمتر سازه ای قابل مقایسه است .

یکی از پر استفاده ترین نوع سازه های فضایی برای دهانه های بزرگ ، سازه های فضایی دو لایه است . این نوع از سازه های فضایی به علت تعداد زیاد قسمت ها و درجه ی نامشخصی که دارند سختی و مقاومت بالایی هم دارند.

سازه های فضایی کاربرد های بسیار زیادی دارند که چند مورد از آن ها شامل:

پل های عابر پیاد ، سقف های استخرها، سقف کارخانه ها ، سقف پارکینگ ها ، سقف گلخانه ها ، سقف پارک های آبی ، وید هتل ،آشیانه هواپیما، سقف پمپ های بنزین وcng ، سقف سالن تولید و…

به طور کلی لوله های سازه های فضایی ، لوله سیاه است که با گالوانیزه کردن یا رنگ کردن و یا هردوی آن ها میتوان آن ها را ضد زنگ ، زیبا و … کرد.

از عمده ترین خواص سازه های فضایی می توان به سبکی آن و اجرای راحت و سریع اشاره کرد.