بررسی و تحلیل سازه های فضاکار

امروزه در علم معماری و ساختمان سازی، شاهد پیشرفت های فوق العاده ای هستیم و همین موضوع باعث شده تا شاهد به وجود آمدن سازه های گوناگون با معماری های مختلف و منحصر به فردی باشیم. یکی از انواع این سازه ها که در سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و از آن به عنوان یکی از مدرن ترین سازه های دنیا یاد می شود، سازه های فضاکار است. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی و تحلیل سازه های فضاکار پرداخته و در رابطه با این نوع سازه ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی، بررسی و تحلیل سازه های فضاکار

در بخش اول اگر بخواهیم به تحلیل سازه های فضاکار پرداخته و در رابطه با آن ها صحبت کنیم باید گفت ساده ترین نوع قاب های فضایی به شکل اهرم هایی با سقف و با استفاده از آلومینیوم یا فولادی به وجود می آیند.

در اکثر اوقات این قاب ها شبیه به بازوی متحرک افقی یک جرثقیل برجی در کنار هم قرار می گیرند و این مسئله باعث به وجود آمدن این نوع سازه می شود.

نکته جالبی که باید در رابطه با سازه های فضاکار بدانید این است که این دسته از سازه ها با مدل های گوناگون خود، دارای ویژگی های مختلفی هستند. به عنوان مثال یکی از قاب های فضایی که استحکام بیشتری دارد، به صورت هرم های چهار وجهی به هم پیوسته بوده و در بخش هایی که استحکام اهمیت بسیار زیادی دارد، از این نوع قاب ها استفاده می شود.

مزایای استفاده از سازه های فضاکار

یکی از نکات بسیار مهمی که در رابطه با سازه های فضاکار باید بدانید این است که این دسته از سازه ها علاوه بر زیبایی خود دارای مزایا و ویژگی های مختلفی هستند. در واقع پس از بررسی و تحلیل سازه های فضاکار و ویژگی های آن است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا از این نوع سازه در ساختمان خود استفاده کنند.

اگر بخواهیم شما را با مزایا سازه های فضاکار آشنا کرده و به بررسی و تحلیل سازه های فضاکار بپردازیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیبایی فوق العاده سازه

بدون هیچ شک و تردیدی، یکی از مهم ترین ویژگی های سازه های فضاکار زیبایی آن ها است. در حقیقت این دسته از سازه ها به نحوی طراحی و اجرا می شوند که زیبایی و جلوه فوق العاده ای داشته باشند.

به همین افرادی که اقدام به تحلیل سازه فضاکار می کنند، پس از دیدن زیبایی و جلوه های بصری این اثر سازه ها، به سرعت جذب آن ها شده و ترجیح می دهند تا از این سازه ها در ساختمان خود استفاده کنند.

بهینگی فوق العاده در بخش های مختلف

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که پس از بررسی و تحلیل سازه های فضا کار می توانید به آن پی ببرید، بهینگی فوق العاده این از سازه ها است. نکته مهمی که باید بدانید این است که، بهینگی سازه های فضاکار تنها به یک بخش خلاصه نمی شود و به منظور بررسی آن لازم است تا نکات گوناگونی توجه داشته باشید.

در وهله اول باید گفت که این سازه ها به نحوی مورد استفاده قرار می گیرند که امکان عبور تاسیسات از آن ها وجود دارد. این مسئله باعث می شود تا شاهده بهینگی فوق العاده ای در فرآیند اجرای سازه باشیم.

از سوی دیگر این سازه ها بسیار سبک بوده و مقاومت بالایی نیز دارند که تمامی این موارد باعث می شود تا افراد متخصص، پس از بررسی و تحلیل سازه های فضاکار از این نوع سازه در معماری خود استفاده کنند. یکی از نکات مهمی که می توان در نظر گرفت این است که اگر شما نیز به دنبال سازه بهینه هستید، پیشنهاد ما این است که از سازه های فضاکار استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب به بررسی و تحلیل سازه های فضاکار پرداخته و در رابطه با مهم ترین ویژگی ها و مزایای استفاده از این نوع سازه ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دادیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن با مهم ترین ویژگی های این سازه آشنا شده و از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.