روش های نصب سازه های فضایی

امروز یکی از انواع جدید سازه ها که در مدت زمان کوتاهی توانسته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند، سازه های فضایی هستند. این دسته از سازه ها را می توان در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار داد و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت آن ها شده است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به روش های نصب سازه های فضایی انداخته و در رابطه با آن توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

روش های نصب سازه های فضایی از نظر ساختار آن ها

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که سازه های فضاکار را می توان از نظر ساختار آن ها تقسیم بندی کرد. در حال حاضر شاهد روش های نصب سازه های فضایی به شکل های گوناگونی هستیم. اگر بخواهیم شما را با روش های نصب این دسته از سازه ها آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شبکه های دو لایه
  • شبکه های سه لایه
  • سازه های چلیکی
  • سازه های گنبدی
  • سازه های تاشو
  • سازه های بادشو
  • سازه های ماهواره ای
  • سازه های پل فضایی

با توجه به محل نصب و نیاز مشتری می توان از هر یک از این سازه ها بهره برد و در واقع روش نصب سازه فضاکار را متناسب با ساختار مورد نیاز انتخاب کرد. موضوع مهم و حائز اهمیت آن است که هر یک از این سازه ها و مدل ها در بخش خاصی مورد استفاده قرار می گیرند و به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای انتخاب نوع سازه، حتما با افراد متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین نوع سازه فضایی را انتخاب کنید.

نکات مهم در نصب سازه های فضایی

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سازه مورد استفاده برای هر محل باید با توجه به پیشنهاد مهندسین و معماران انتخاب شده تا به بهترین شکل ممکن شاهد نصب این دسته از سازه ها در محل باشیم.

نکته مهمی دیگر آن است که اگر از روش های نصب سازه های فضایی نامناسب استفاده کنید، در نهایت سازه های شما به درستی قرار نگرفته و در آینده با مشکلات مختلفی مواجه خواهید شد.

روش های اتصال سازه های فضایی بر اساس نوع اتصال

یکی دیگر از پارامتر هایی که بر روی روش های نصب سازه های فضایی تاثیرگذار هستند، نوع اتصال این دسته از سازه ها هستند.

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که از زمانی که سازه های فضایی به وجود آمده و از آن ها در معماری استفاده شده تا به امروز شاهد به وجود آمدن روش  ها و نحوه های اتصالی مختلفی هستیم. هر یک از این نحوه های اتصال برای اولین بار در کشورهای خاصی به وجود آمده و امروزه هر یک از آن ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کردند. اگر بخواهیم روش های اتصال سازه های فضایی با توجه به نوع اتصال تا آن ها را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال سیستم مرو
  • اتصال سیستم کاتروس
  • اتصال سیستم یونی بت
  • اتصال سیستم تریودیک

معماران و مهندسین با توجه به محل نصب سازه های فضایی و همچنین نیاز مصرف کننده اقدام به طراحی یک سازه با یکی از این اتصالات می کنند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سازه های فضایی که با کمک هر یک از این اتصالات به وجود می آیند، در نهایت دارای مزایا و معایب مختلفی هستند.

به همین دلیل پیشنهاد می دهیم که اگر قصد دارید تا در یک محل از سازه های فضایی استفاده کرده و به دنبال روش های اتصال سازه های فضایی مناسب برای آن محل می گردید، حتما در رابطه با مزایا و معایب هر یک از این مدل ها تحقیق کرده تا در نهایت بتوانید به بهترین شکل ممکن یک مدل مناسب برای سازه های فضایی پیدا کنید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به روش ها و برخی شیوه های نصب سازه های فضایی انداخته و چگونگی نصب این دسته از سازه ها را از چندین منظر مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به نصب این دسته از سازه ها کرده و به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کنید.