سازه فضاکار معلق با مهار کابلی

با پیشرفت علم معماری و به وجود آمدن سازه های مختلف امروزه نوآوری و تلفیق این سازه ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و همین موضوع باعث شده تا شاهد به وجود آمدن سازه فضاکار معلق با مهار کابلی باشیم. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به این مدل پیشرفته سازه های فضاکار نگاهی انداخته و در رابطه با آن ها توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این دسته از سازه ها صحبت کنیم.

علت به وجود آمدن سازه فضاکار معلق با مهار کابلی

پیش از آن که بخواهیم نگاهی به سازه های فضایی معلق با مهار کابلی انداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا شاهد به وجود آمدن این دسته از سازه ها هستیم. به منظور پاسخ به این سوال باید گفت که سازه های به وجود آمده به خودی خود دارای مزایا و معایب گوناگونی هستند و همین مسئله باعث شده تا طراحان و فعالان این حوزه تمام تلاش خود را کنند تا سازه هایی با ویژگی ها و مزایای جدید به وجود بیاورند. همین موضوع باعث شده تا امروزه شاهد به وجود آمدن سازه فضایی معلق با مهار کابلی باشیم و این دسته از سازه ها با نوآوری به وجود آمده و مورد استفاده قرار بگیرند.

مزایای استفاده از سازه فضاکار معلق با مهار کابلی

اگر بخواهیم در رابطه با مزایای استفاده از سازه فضاکار معلق با مهار کابلی صحبت کرده و توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که در این دسته از سازه ها به دلیل آن که شاهد کاهش دهانه بین تکیه گاهی و همچنین افزایش شمار تکیه گاه ها با استفاده از کابل ها هستیم آزادی حرکت بسیار زیادی در برابر باد و زلزله دارند و همین موضوع باعث می شود تا سازه به وجود آمده با استفاده از سازه فضاکار معلق و مهار کابلی مقاومت بسیار زیادی داشته باشند. همچنین از سوی دیگر باید به این نکته توجه کنید که این دسته از سازه ها طراحی زیبا و منحصر به فرد داشته و از مهم ترین مزایای سازه های فضاکار که زیبایی بصری آن ها محسوب می شوند نیز بهره مند هستند.

از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشته باشید که سازه های فضاکار به خودی خود در کنار زیبایی و کارآمدی فوق العاده ای که دارند، با یک مشکل بسیار بزرگ مواجه هستند. این مشکل مقاومت پایین سازه های فضاکار در برابر رخدادهای گوناگون است و همین موضوع باعث شده تا طراحان تلاش کنند تا با اضافه کردن المان های مختلف سازه های فضاکار نسل جدیدی از این سازه ها را به وجود آورده که در کنار مهم ترین مزایای سازه های فضایی مقاومت بسیار زیادی نیز داشته باشند. همین موضوع باعث شده تا امروز شاهد به وجود آمدن سازه فضاکار معلق با مهار کابلی باشیم.

نکته

اگر شما نیز جز افرادی هستید که قصد دارید تا در کنار زیبایی و جذابیت بصری سازه های فضاکار، ساختمانی مقاوم داشته باشید پیشنهاد ما این است که به سراغ نسل جدید سازه های فضاکار رفته و سازه فضاکار معلق با مهار کابلی استفاده کنیم.

امروزه شرکت های گوناگونی که در حوزه طراحی و تولید سازه های فضاکار فعالیت می کنند در تلاش هستند تا نسل جدید این سازه ها را نیز به داخل کشور آورده و از آن استفاده کنند. البته ممکن است به دلیل آن که این نوع از سازه ها به تازگی به وجود آمده اند و در ابتدای راه خود هستند، هزینه ساخت بالایی داشته باشند اما باید به شما این نوید را بدهیم که استفاده از این سازه ها باعث می شود تا مقاومت ساختمان برای شما به طرز چشمگیری تضمین شود و شما بتوانید با خیال آسوده از ساختمان به وجود آمده استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به نسل جدید سازه های فضاکار انداخته و سازه فضاکار معلق با مهار کابلی را به شما معرفی کردیم. سعی و تلاش ما این بود تا در این مطلب به بررسی پیش زمینه های ساخت این دسته از سازه ها پرداخته و پس از آن بیان کنیم که این سازه ها چه مزایا و ویژگی های مهمی دارند. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می کند تا دید کاملی در رابطه با این دسته از سازه ها داشته باشید و بتوانید در صورت نیاز به بهترین شکل ممکن از آن ها استفاده کنید.