مونتاژ سازه های فضاکار

مونتاژ سازه های فضاکار را امروزه به دلیل سرعت بالا در انواع این سازه ها مورد کاربرد قرار می دهند. البته نمی توان صرفه جویی در وقت را نیز نادیده گرفت. همین دو گزینه صددرصد جزء نکات کلیدی به شمار می آید که افراد از انواع مونتاژ به نحو احسن در شرایط گوناگون استفاده نمایند.

معمولا 4 روش را می توان برای مونتاژ سازه های فضاکار در نظر گرفت و پیاده نمود که شامل:

مونتاژ یکجا

مونتاژ بخش ‌‌های سازه ( بلوک‌ مشخص)

مونتاژ عنکبوتی ( پنجه ای )

بافت محیطی ( سقف های سه لایه )

انواع مونتاژ سازه های فضاکار

با توجه به روش های گفته شده، شما  می دانید که از چه روش هایی در چه شرایطی می توانید به راحتی استفاده کنید. که علاوه بر صرفه جویی در وقت، سرعت کار نیز حفظ شود و بدین ترتیب، توصیه ما به شما این است که قبل از انجام هر کدام از روش های گفته شده سعی کنید، با مشاورین و یا کارشناسان یک مجموعه اینترنتی در ارتباط باشید.تا این اختیار را داشته باشید که بدون مشکل و در کمترین زمان ممکن از روش های مونتاژ برای سازه های فضا کار استفاده کنید.

مونتاژ سازه های فضاکار

·        مونتاژ یکجا

چنان چه بخواهیم در مورد مونتاژ یکجا صحبت کنیم، شما این نوع مونتاژ را می توانید به سادگی بر روی تراز زمین و یا به صورت کامل با استفاده از جرثقیل و یا حتی با بکارگیری جک هایی که در بین سازه فضایی به صورت ساکن وجود دارند، مورد استفاده قرار دهید.

این ویژگی بدون اغراق از هرنوع اتلاف انرژی جلوگیری می کند. هم چنین شما می توانید به صرفه جویی در وقت با استفاده از این روش مطمئن باشید.  در بین 4 شگرد اصلی برای مونتاژ سازه های فضاکار، ما به شما استفاده از مونتاژ یکجا را توصیه می کنیم.

·        مونتاژ بخش ‌‌های سازه ( بلوک‌ مشخص)

به این نکته نیز توجه داشته باشید که مونتاژ برای بخش های سازه را شما به صورت بلوک ‌های مشخص می توانید مورد کاربرد قرار دهید. در این روش با استفاده از جرثقیل این مونتاژ به راحتی روال کار خود را دنبال می کند. به این دلیل که برای اتصال بلوک های مورد نظر در مونتاژ سازه های فضاکار تنها می توان از جرثقیل کمک گرفت. البته نباید این نکته را از یاد ببرید که مونتاژ بخش ‌‌های سازه ( بلوک‌ مشخص) سرعت بسیار کمتری دارد. و شاید استفاده از این روش، آن چنان که باید و شاید بازدهی نداشته باشد.

·        مونتاژ سازه های فضاکار عنکبوتی ( پنجه ای )

اما نوبتی هم که باشد، نوبت شیوه مونتاژ پنجه‌ای (عنکبوتی) است. این روش نیز از جمله روش های بسیار ویژه است. از اشکال بافت درجا در این روش مونتاژ سازه های فضاکار استفاده می کنند. از لوله های 3تا 5 آلمان و با استفاده از گره در این نوع مونتاژ برای بخش های عنکبوتی نباید غافل شد. شما از این روش می توانید زمانی که با محدودیت نصب سازه سه بعدی رو به رو هستید، استفاده نمایید.

·        بافت محیطی ( سقف های سه لایه )

برای بافت محیطی ( سقف های سه لایه ) شما شکل خاصی را باید جهت مونتاژ سازه های فضاکار در نظر بگیرید. برای ساخت سازه های فضاهای گنبدی، هرمی، کروی و…از  بافت محیطی استفاده می کنند. شما برای انجام این نوع مونتاژ می توانید از افراد ماهر بخواهید که با کم ترین هزینه بهترین خدمات را ارائه دهند.

سخن پایانی

ما در این مقاله هرآن چه که لازم بود را در مورد روش های مونتاژ سازه های فضاکار برای شما بیان کردیم. امروزه سازه های فضایی مونتاژ شده بسیار مورد توجه  و اهمیت مهندسین و پیمانکاران قرار گرفته است. فرم های متفاوتی وجود دارند. که شما با استفاده از مونتاژ سازه می توانید فرم های زیادی را در پروژه های گوناگون پیاده سازی کنید. ساختار استاتیکی مشخصه اصلی فرایند مونتاژ سازه های گوناگون در فضا کار است.

متاسفانه برخی با این روش ها آشنایی ندارند و این چنین است که ممکن است .در پروژه های گوناگون قادر نباشند از فرم های مورد نیاز مانند گنبدی، هرمی و… به راحتی استفاده نمایند. بهتر است که سعی کنید قبل از هر اقدامی تنها از افراد باتجربه و کاربلد در این زمینه کمک بگیرید. تا با نتیجه درستی در پایان پروژه رو به رو شوید و کمترین هزینه را با کم ترین زمان ممکن بتوانید در پروژه خود تجربه کنید.