نگاهی به اجزای سازه فضاکار مهم

در سازه های فضاکار 50 درصد از کل هزینه ها اتصال قطعات به همدیگر می شود مثلاً شامل: گویی، بشقابک، لوله، پیچ  و غلاف هستند. در حالی که اگر شما بخواهید یک مکان معمولی بسازید، هزینه اتصالات سازه آن به 20 درصد می رسد؛ مهم ترین اجزای سازه های فضاکار اتصالات آن ها هستند، یعنی می ‌توان از مهم ترین اجرای آن ها اتصال های آن ها را نام برد.

طبق گزارش داده شده خرابی های ساختمان بتنی در زلزله های گذشته، شامل کیفیت پایین بتن و طول مهاری ناکافی و تیر قوی ستون ضعیف و ستون های کوتاه می باشد. پس یکی از دلیل ‌های بسیار مهم برای خراب شدن ساختمان ها در برابر زلزله این موارد می باشد.

چرا باید ساختمان تان را مقاوم کنید. مقاوم سازی دو اصل دارد که شامل، محدود کردن تغییر مکان با اضافه کردن آلمان ها یا خرپاها و یا ایجاد تغییر اساسی در معماری داخلی ساختمان می باشد. اگر شما در ساختمان از آلمان های ضعیف یا همان خرپا های ضعیف استفاده کنید، ساختمان در برابر تمامی بلا ها واکنش نشان می دهد. ما در این مقاله قصد داریم به اجزای سازه فضاکار بپردازیم پس ما را تا انتهای مطالب همراهی کنید.

برانداز اجزای سازه فضاکار مهم

گوی یکی از مهم ترین اتصالات می باشد که یک گردی فولادی تو پر است که موجب می شود اعضای ساده شده، گوی ها باعث می شود تعادل ایجاد شود و به ایجاد پایداری در سازه ‌های فضایی کمک بسیار زیادی می کند، در بسیاری از موارد این گوی ها از جنس آلومینیوم یا فولاد هستند، که اگر فولاد باشند باید برای تغییر شکل آن ها اتصالات بزرگ ترین انجام بدهید اما آن هم به خاطر وزن سبک مقاومت کششی بالاتری دارد.

 

نگاهی به اجزا های مهم سازه فضا کار

 

بشقابک یک قطعه فولادی هست که به شکل مخروطی مانند می باشد و به لوله جوش می‌ خورد، که از سمت دیگر امکان اتصال برای گوشی بعدی را فراهم کند این قسمت دارای دو ویژگی مهم که کشش و فشار می باشد که مهم ترین نقش آن ها و یا کاربرد آن جلوگیری از طرف و لوله ‌های نزدیکی در گویی می باشد.

لوله تحمل کششی و فشاری را دارد که از طریق اتصال آن ها برقرار می‌ شود و برای جلوگیری از هدر رفتن مصالح استفاده می شود علاوه بر برقراری اتصال های با گلوله‌ های 8، 9 و 10 استفاده می ‌شود.

استفاده از بتن های مسلح پر کننده برای ساختمان سازی یکی از راه های تقویت آسیب پذیر از کاربرد و فراوانی می باشد. این بتن ها خواص سازه قاب های بتن مسلح مانند: آرماتور طولی، آرماتور عرضی، ستون ها و تیرها، مقاومت فشاری ستون ها، کیفیت اتصال بین دیوار و قاب تغییر رفتار قاب مورد نظر یکی از حساس ترین اجزای ساختمان سازی می باشند.

 

اجزای سازه فضاکار

 

یک روش دیگر که پیشنهاد می کنیم مقاوم سازی دیوارها هستند با برش های فولادی فروخته می ‌شود، این نوع دیوارها باعث می ‌شوند عملکرد لرزه ای آن ها حالت مشابه بتونی از مشکلات کمتری برخوردار باشند اما خب بسیار پرهزینه است.  روش های پیشنهاد شده از نوع مقاوم سازی بسیار زیاد است به برخی از موارد حتی به چند درصد ساخت می ‌رسد به مدت زیادی از اجرای کمبود عضو سایت روش های فوق به شمار می رود. ما در قسمت های بعدی درباره ‌های اولیه و تقویت شده خرپاها و همچنین شبیه سازی رفتار لرزه‌ ای مقایسه کرده و به تحلیل پرداخت کنیم پس ما شما را به ادامه مطالب دعوت می ‌کنیم.

فواید سازه های فضا کار و اجزای آن ها

مزایای  سازه ها شامل حمل و نقل بسیار آسان و راحت، همچنین در صنعت ساختمان سازی بسیار آسان نصب می شود،

قیمت این نوع وسیله بسیار مقرون به صرفه می باشد، سازه ها مقاومت بالایی دارند،

که می توان به مقاومت در برابر آب و هوا و ضربه، انتخاب بسیار مناسبی برای ساختمان های مرتفع و یا برج های در حال ساخت و یا بهره برداری سریع و در اخر وزن  سبک این محصول از مزایای این محصول می باشد.

 

فواید سازه های فضا کار

 

اکنون نوبت معایب سازه های فضا کار می باشد که در این قسمت آن را خدمتتان عرض می کنیم، هزینه نگهداری و مراقبت از سازه ها بسیار سنگین می باشد که به طوری که اگر یک قطعه از این وسیله خراب شود، بسیار گران برای شما تمام می شود، سازه ها به قدری سبک نیستند که شما خودتان آن ها را حمل و نقل کنید، پس باید هزینه ماشین سنگین آن ها را جابجا می کند را در نظر بگیرید، همچنین سازه ها به فضای بسیار زیادی احتیاج دارد پس حواستان به مکانی که قصد دارید آن ها را نصب کنید باشد.