سازه‌های فضایی متحرک

سازه‌های فضایی متحرک که به آن‌ها سقف‌ های متحرک نیز گفته می‌ شود از جدیدترین و پیشرفته‌ ترین سازه‌ های معماری و ساختمان سازی هستند. این سازه‌ ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی قابلیت باز و بسته شدن دارند و به همین دلیل می‌ توان با خیال راحت از آن‌ها در تمامی مکان‌ ها مانند منزل، محل کار، ساختمان‌ های تجاری و کارگاه‌ ها استفاده کرد. در حال حاضر انواع سازه‌ های متحرک در دو نوع کلاسیک و مدرن تولید می‌ شوند و علاوه بر داشتن کاربرد گسترده، از زیبایی و جذابیت زیادی نیز برخوردار هستند.

ویژگی سازه‌های فضایی متحرک چیست؟

انواع سازه‌‌های فضایی متحرک دارای ویژگی‌ های منحصر به فردی هستند که در ادامه به معرفی مهم ترین آن‌ها می‌ پردازیم:

  • این سازه‌ ها بر اساس اصول هندسی طراحی شده اند به همین دلیل قابلیت تغییر شکل دارند.
  • می‌ توان آن‌ها را در اشکال مختلف چند ضلعی یا استوانه‌ای بر اساس سلیقه مشتری طراحی کرد.
  • این سازه‌ ها دارای دو ماهیت مکانیکی و سازه‌ ای هستند.
  • از بلوک‌ های دینامیکی مستحکم و با کیفیت تشکیل شده‌ اند که می‌ توانند در برابر ضربه و فشار مقاومت خوبی از خود نشان دهند.
  • امکان نصب چراغ‌ های LED روی آن‌ها وجود دارد و به همین دلیل می‌ توان برای نورپردازی و افزایش زیبایی محیط نیز از آن‌ها استفاده کرد.

کاربرد سازه‌های فضایی متحرک

انواع سازه‌‌های فضایی متحرک دارای کاربردهای گسترده‌ ای هستند، از این سقف‌ ها می‌ توان برای استادیوم‌ ها، سالن‌ ها، تالارها، استخرهای روباز، منزل، فضای بیرونی ساختمان‌ های اداری و تجاری و…. استفاده کرد. این سازه‌ ها از متریال‌ های مختلفی ساخته شده‌ اند و می‌ توانند از شما یا انواع وسایل و تجهیزات در مقابل گرمای بیش از اندازه یا حتی نفوذ سرما محافظت کنند.

به طور کلی می‌ توان در تمامی مکان‌ ها با اطمینان فراوان از سازه‌ های فضای متحرک استفاده کرد، این سازه‌ ها در ابعاد و اندازه‌ های متنوع تولید شده و تمام افراد می‌ توانند بر اساس نیاز خود آن‌ها را تهیه کنند.

مزایای سازه‌های فضایی متحرک

سازه‌های فضایی متحرک دارای مزیت‌ های فراوانی هستند؛ برخی از مهم‌ ترین مزایای آن‌ها عبارت است از:

  1. دارا بودن عمر طولانی
  2. داشتن وزن سبک
  3. دارا بودن مقاومت زیاد در برابر خوردگی یا نور مضر خورشید
  4. سازگار بودن با محیط زیست و نداشتن خطر
  5. داشتن ظاهر زیبا و لوکس
  6. نگهداری آسان و کم هزینه

مزایای سازه‌های فضایی متحرک

انواع سازه‌های فضایی متحرک کدام است؟

سقف متحرک انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌های مربوط به خود مانند کارایی و جنس هستند؛ در ادامه مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین انواع سازه‌های فضایی را معرفی می‌ کنیم:

  1. سقف متحرک آلومینیومی

این نوع سازه‌ها دارای تیغه‌های آلومینیومی هستند که می‌ توانند دوام بالایی در برابر برف و باران یا نور خورشید داشته باشند، از این سقف‌ ها معمولاً در منزل و به منظور محافظت از اتومبیل در برابر نور خورشید استفاده می‌ کنند.

  1. سقف متحرک پارچه‌ای

سازه متحرک پارچه‌ای از ترکیب پارچه‌ های مخصوص و آلومینیومی تشکیل شده است که با کمک موتور برق کار کرده و معمولاً برای پوشش تراس و بالکن ارائه می‌ شود. این سقف‌ ها ضد آب بوده و مقاومت زیادی در برابر بادهای شدید دارند.

  1. سقف اتوماتیک شیشه‌ای

سازه اتوماتیک شیشه‌ای از جدیدترین و مدرن‌ترین سقف‌ های اتوماتیک هست که معمولاً در پاسیوهای کوچک یا رستوران‌ های بزرگ مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این سقف‌ ها از شیشه سکوریت تشکیل شده‌اند و استحکام و دوام بسیار خوبی دارد.

  1. سقف اتوماتیک پلی کربنات

سازه فضایی پلی کربنات معمولاً به عنوان سایه بان استخرها کاربرد داشته و به دلیل ظاهر شکیل و وزن سبکی که دارد، دچار پوسیدگی نمی‌شود.

قیمت سازه‌های فضایی متحرک

سازه‌های فضایی متحرک در کنار کارایی مطلوبی که دارند، از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. بسته به جنس و متریال استفاده شده برای ساخت این سازه‌ ها، هرکدام دارای قیمت‌ های متنوعی می‌ باشند. علاوه بر این، مواردی مانند نوسانات بازار و ابعاد و متراژ این سقف ها، تاثیر مستقیمی روی تعیین قیمت نهایی آن‌ها دارد. در صورت تمایل می‌ توانید در ابتدا از قیمت تمام شده این سازه‌ ها اطمینان پیدا کرده و سپس با خیال راحت، نمونه مورد نظر خود را خریداری کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  مشاوره ، طراحی ، تولید و اجرای انواع سازه فضایی کلیک کنید